penemuan apa yang dipanggil bakat

kali pertama lepak kat sebuah studio animasi, ramai yang tanya, "kau pandai lukis?"... aku pun jawab la, "boleh la sikit-sikit". Tapi sampai ke sudah aku tetap tak mampu melukis kecuali secara digital menggunakan sofware. Jadi, seorang director telah memberikan aku sebuah skrip dan dia bertanya, "kau boleh translate tak ni?"... skrip tu dalam english so aku kena translate dalam BM. Dipendekkan cerita aku pun sapu, janji dapat duit. Berkat dari kepercayaan yang diberi serta sidat ingin mencuba, maka, dari itu la permulaannya aku menulis apabila setelah diterjemahkan semua skrip-skrip itu telah memperlihatkan mutu bahasa aku. Jadi, bermulalah perjalanan aku sebagai penulis (scripwriter, novelis, penulis komik, etc.)

Diceritakan serba sedikit hasil pertama aku tu. Penceritaan animasi 2D berkaitan dengan zaman purbawara di mana terdapat batu yang dipanggil Panca yang mana batu itu sangat berkuasa. Jadi, terdapat konflik kuasa baik dan kuasa jahat untuk mendapatkan batu tersebut dan digunakan untuk hak masing-masing. Diceritakan seorang pewaris bernama Seri melalui sebuah pengembaraan dalam pencarian batu tersebut ditemani beberapa watak lain seperti Luncai (anak gadis bersifat kelelakian), Hang Tuah, dan juga Mat Jenin (seorang bijak pandai). Berjayakah Seri untuk mendapatkan batu tersebut dalam menempuh pelbagai halangan terutama dari pihak yang serba jahat di bawah penguasaan Pawaka? Ceh... soalan... macam sinopsis pulak eh... haha.... So itu je la serba sedikit penceritaan sambil aku lampirkan sekali contoh penghasilan aku yang tidak seberapa...

Tiada ulasan: