(in the making) skrip animasi WAU


maka, dengan adanya akal fikiran yang dianugerah Maha Esa... aku menjana minda untuk menghasilkan idea-idea yang berterusan... director telah bersuara pada suatu hari, "kalau kau ada idea... kau buat je skrip... konsep dan ilustrasi... boleh kita ketengahkan projek tersebut."

atas dari saat itu, aku cuba untuk mengkreatifkan otak aku untuk merekacipta sebuah idea... maka terhasil sebuah karya berjudul 'Wau'. Cerita ni secara serba sedikit aku kisahkan seorang budak lelaki bernama En yang suka kan wau (sebab ayah dia suka kan wau). En kehilangan ibunya di waktu kelahiran beliau, dijaga oleh ayahnya yang begitu manjakannya... Tapi, pada suatu hari, ayah dia, Marji, seorang nelayan, telah hilang di laut dalam ribut yang besar... Oleh kerana masih percaya yang ayah dia masih hidup lagi... malah ada juga yang bercerita terlihat Marji di pesta-pesta, pertandingan-pertandingan wau, maka En bersemangat untuk bermain wau bersungguh-sungguh dan masuk ke dalam pertandingan-pertandingan demi untuk mencari semula ayah dia yang hilang tu walau ramai kata yang ayah dia dah mati. Sepanjang dia berlatih tu, dia dijaga oleh seorang otai wau bernama Zayani dan mengambilnya sebagai anak angkat.

So, berjaya ke tidak En jumpa balik ayah dia dan merangkul juara dalam pertandingan yang sangat diimpikannya tu? Tu nanti pandai-pandai la kalau animasi 2D ni da keluar, korang tengok la yer.... tapi buat masa ni... masih dalam pre-pro atau pembikinan sebelum produksi... masih dalam peringkat cetusan idea konsep dan jalan cerita la senang faham... hahaha...

aku selitkan sebuah ilustrasi berkaitan wau ni yang sekarang ni jadi wallpaper desktop aku... juga hasil garapan tangan saudara Imp yang aku paksa dia lukis sampai jadi karektor En ni... dijadikan sebagai pendorong serta pembakar semangat untuk meneruskan penulisan menjana cerita ni sampai tahap bila orang tengok je komfirm menangis (macam tengok telenovela)... mari... ayuh... kita sama-sama basuh otak kita (brainwash)...


di masa-masa akan datang akan aku meng'update'kan lagi perihal-perihal berkaitan Wau ini untuk bagi semua sedikit 'hint' dan juga daya tarikan, berapa ramai agaknya yang suka atau tak ada sorang pun suka...huhu...


Tiada ulasan: