SEMANGAT GAHSING dianimasikan?


(mukadimah) setelah sekian lama tidak meng'update' blog aku nih... akhirnya aku berpeluang menulis kembali... setelah pelantar di'download' iaitu merupakan yang disebut sebagai... Google Chrome, alkisah sebab mozilla aku setting apa tak tau so tak boleh bukak Blogspot.

kulit muka hadapan komik
Semangat Gahsing

So... maka... bermulalah penulisan. Ketika sekitar tahun 2010, sebuah komik hasil nukilan Adiemus dan juga Firdaus iaitu Semangat Gahsing telah dikeluarkan oleh Komik M. Komik ini mendapat sambutan yang hangat juga oleh pembaca-pembaca komik di serata negara. Cerita tentang permainan gasing yang bukan sebarang gasing, tetapi gasing itu merupakan senjata yang berbentuk seakan gasing. Mempunyai tenaga, kemahiran serta kuasa tersendiri. Maka ia dikenali sebagai Gahsing.

Maka, sekitar tarikh 16 Januari 2012 (baru je lagi ni), Adiemus iaitu saudara Prem merangkap tuan direktor ku sendiri telah meng'assemble'kan aku untuk tugasan penting pre-produksi sebuah animasi, iaitu penulisan skrip. Dia telah memberikan tugas untuk aku menulis skrip bagi animasi yang diadaptasi dari komik ni. Perbincangan sebelum itu telah berlangsung selama beberapa hari untuk mengumpulkan semua tenaga kerja dan memahami apa tugas masing-masing.

Setelah empat hari aku menaip, siap sudahlah episod pertama dan sekarang ini dalam proses untuk menyiapkan 'trailer' animasi dan bersedia untuk ke stesen tv. Apa-apapun semoga berjaya. Amin~

Tiada ulasan: