seni budaya yang dibanggakan


setelah sekian lame membebel tnpe hala tuju. arini, aku menulis blik berkenaan karya n mybe sedikit nasihat n mungkin gak knoledge.^^. jd bermula lah hikayat penulisan dngn berkat bismillah. ceritenye brbunyi begini. kat atas ni ade la stu work aku yg x baper nak gempak la. tp ok la. jnji work kan. gwahaha. exctly ni hasil work aku utk contest design cover sony notebook pd bln April 2007. tau buruk. tu x menng. hahaha.^^. tp ape yg aku nak gmbrkn ialah... asal usul, origin kita. aku terfikir n teringt blik. time akak aku form 2 dia ade wat book folio psl asal usul salasilah femli aku. dan salasilah trsebut telah dibuat based on statement arwah atuk aku. dia pernah gtaw kat cucu2 dia yg femli aku ni keturunan Dipo Negoro. hahaha.^^. xtau sahih ke x. tp mmng ape yg aku taw mmng moyng aku dtng dr Kepulauan Jawa. hahaha. aku ni mmng jawa celop. sedar diri. org jawa xtau ckp jawa. tp sbnrnye. femli kita xnak budaya ni mati n dilupakn. so at least ade prkataan2 yg dibiasekn dlm idop kita seharian. ehehe.^^. tu mybe esok lak la citer. tp arini. ape yg perlu diingati. jngn la lupa bdaya kita. jawa ker mahupun melayu. adat,tatacara,tatasusila slalu la kita terapkn. x kesah dngr lgu metal,emo,rock,punk ker ape ker jnji gamelan jngn lupa. hahaha.^^. xkesah pkai bju ape jenis tshirt ape design skalipon, jnji batik jngn lupa, bju melayu n kurung stil first on the list.^^. ehehe.

Tiada ulasan: