ujian dalam hidup

setelah kesekian lamenye x hapdet (ibrat kate amoi) arini la stat blik tulis ape yg rase nak tulis. hahaha. nak wat cmne. mozila xleh nak pkai. tenet cam dlm keberacahan yg tramat. tp nsib baik arini leh pkai. agaknye sbb ape yg hendak dperktakn ade baik, hikmahnye kot. hahaha. xpe. same2 la kite renung2 kn. gwahahaha. arini beb. aku bngn cam besa la. kul 6.30. ayahanda yg trcinta kejutkn. dlm keadaan melik2 mate tu. g mndi siap2 suma trus g opis. dlm prjlanan tu, rase cam ade sumting yg perlu dibuat. mcm rase aku kene smpai opis cpt. kbetulan lak kat senai jem (bkn perisa straberi yg mkn ngn gardenia tu. ni jem yg kat jln tu. keta susun2 x gerak2). so aku pon mrehatkn minda. pikir2 blik ape bende yg penting yg perlu dilakukn pd arini. yg mmbuatkn aku rase aku kene smpai opis cpat.pikir nyer pikir.... aduihhh~~~!!. kene jmpe pngrah pejabat pndaftar kat UTM la. amek work kulit buku. hah. gelabah. gelabah. bru taw rupenye mmng kene smpai cpt. hahaha (sempt gelak lg.). tp biase la. org ckp. dlm hal2 kesulitan mcm ni, ade yg tlong. yg kat atas tu. hehe. aku pon niat la tawakal. serah jer la. dlm jem lg nih. mmng keta x gerak2. alhamdulillah. tetibe ngn x semena2 nye. dtng la ambulan dr arah blakang mmbunyikkn siren nyer mnndakan nak cpt (mksud tersirat: ke tepi la.x paham2). aku pon msuk kiri. bg laluan kat ambulan. n ape yg bes nyer. bila ambulan tu potong jer keta aku. kat blkng dia clear. xde keta lngsung. pelagi. ngn ucapan bismillah. bkak signal msuk kanan. cocok la ambulan tu. smpai slekoh msuk skudai (g opis aku). hahaha. smpai slekoh. bkak signal kiri. ngn berkat alhamdulillah, aku ucap mekasih pd Allah n tabik trus pd ambulan tu. mungkin tuhan mmng sngaja dtngkn ambulan tu nak tlong aku. hahaha. ni la ape yg nak diperkatekn. kalu dlm kesulitan. kepayahan. jngn mngeluh. jngn tensen mrah2. x guna. g amek air smyng. ingt tuhan bnyk2. wat la amal. berpaedah sket. tu pon ujian kecik jer kat dunia nih. kalu kita smbut ngn senng n tenng ati. mesti ujian tu dpermudahkn. ade hikmah setiap kjadian. hehe.^^. pe2 hal. tenkiu abg ambulann the terpenting, ambulan tu sendiri. jasamu amat la ku hargai. tanpamu. xde keje la dreba2 kat spital. adenye ambulan. ade la keje dreba2 kat spital.haha.^^.

3 ulasan:

ketagihantanpasebab berkata...

aku....
aku dtg keje tak tau nak wat ape..
cam biasek laa keje designer...
macam keje abang ambulan, bomba., pertahanan awam..perhilitan yg tangkap gajah... pencuci najis indah water..
always standby klu ade job...
samek la cam designer...
mulie gak keje nie...
ngahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Agak2 ko kan..kalau ada abg polisi kat selekoh gi skudai tu....Ko akan memaki diri sendiri x??Hahahhaha...Oit sedara....gune ambulan utk kepentingan peribadi tuh..Kalau pak polisi ada...kompem rm300 melayang beb???Lain kali..ingat sebelom kena....Wakakakakaka....

immu-kun berkata...

hahaaha.....gamble of life. dasar undang2 dunia yg digubal untuk kebaikan pun kadang kala memihak pada kejahatan. ape2 pun bgantung pada niat. jgn tlalu baek dan jgan jadi settan!!!
kite teringin la nak tumpang viva awak~ X3